KINI | Suatu Transisi Baru

4 Aug 2011


Kini disini aku dicampakkan.
Disuatu daerah lama.
Lama, yang aku tinggalkan.
Ya, takdir aku mungkin disini
Dikala hidup aku terus mencari,
Ruang hidup mencari sesuap nasi.

Aku,
Kian terngiang alunan geduk gedombak
Tiupan serunai buat jiwaku berkocak
Pelari patung buat darahku mengelegak.
Kian aku lari,
Kian ia menyerang aku dialam mimpi.
Adakah ini suatu petanda,
Dunia ini ditakdir untuk ku semata.

Kini,
Kian aku sedari,
Lagi jauh aku berlari
Lagi kuat melekat dihati,
Ia ibarat daki yang melekat dikaki
Udara segar dikelilingi atmosfera indah,
Buatkan aku makin jatuh cinta dengan dunia baharu.
Ya, dunia baharu yang aku miliki.

Suatu dunia yang mana didiami
Anak seni yang tenggelam didalam alam mereka sendiri.

4 Ramadhan 1433H
Pasar Seni, Kuala Lumpur